Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” powstała w 2009 roku. Od tego czasu działa na rzecz rozwoju regionu, aktywizacji jego mieszkańców i uatrakcyjnienia lokalnej turystyki. Grupa realizuje projekty z konkursów ogłaszanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a także z Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.
Podróżując Krainą Wielkich Jezior Mazurskich możemy natrafić na wzmianki o questach przygotowanych przez Lokalną Grupę Rybacką. Czym właściwie jest questing? „To forma zabawy – poznajemy dany region, jego zabytki, przyrodę, dzięki wytyczonym wcześniej ścieżkom questingowym. Stworzyliśmy dziewięć ścieżek questingowych na obszarze działania naszej Lokalnej Grupy Rybackiej” - wyjaśnia Wioletta Banasiewicz, dyrektor biura Lokalnej Grupy Rybackiej „Wielkie Jeziora Mazurskie”. „Ten nasz obszar, na którym funkcjonujemy, czyli dziewięć gmin, dwa powiaty ma wspaniałe walory do tego, żeby spędzać tutaj czas aktywnie. Questing to właśnie jest ta forma odpoczynku, która pozwala na to, żeby to zrobić aktywnie, przy tym poznając zasoby kulturowe” - podkreśla prezes Grupy Barbara Dawcewicz. Z pomocą Fundacji Questingu z Bałtowa powstało dziewięć questów na terenie dziewięciu gmin. Questy przygotowały wspólnie trzy Lokalne Grupy Działania – LGD „Krzemienny Krąg”, LGD „Łączy Nas Kanał Elbląski” i LGR „Wielkie Jeziora Mazurskie”.
Podczas questów Krainę Wielkich Jezior zwiedzimy na piechotę, rowerem i – to nowość – houseboatem. „Quest wodny nosi tytuł „Nad Świętym Jeziorem”, ma on swój początek i koniec w miejscowości Ogonki. Zaczynamy na Jeziorze Święcajty, kierowani wskazówkami płyniemy poznając miejsce, poznając lokalne tradycje, zwyczaje” - opowiada Marta Gawejko z Lokalnej Grupy Rybackiej „Wielkie Jeziora Mazurskie”. Podczas wszystkich questów prowadzą nas specjalnie przygotowane ulotki z wierszowanym tekstem. Narrator podpowiada, w jaki sposób dostać się do skarbu. Wskazówki znajdziemy również w wersji elektronicznej – pobierając aplikację Questing na nasz telefon.